2010-08-23

Svårigheten med att hitta billiga flygresor

Jag har en kollega som har fem barn. Och en man. Hon reser minst tre gånger per år. Minst en vecka åt gången. Alltid flyg. Då kan man ju undra hur hon har råd med det. Och det gjorde jag. Men det visade sig att hon är någon form av expert på att hitta billiga flygresor. Så frågan är inte hur hon har råd, utan hur hon hittar resorna. Jag har försökt att fråga, men får mycket vaga svar i stil med "det finns massor" och "det är bara att leta runt på nätet".

Flera gånger har jag letat efter de där "massor" av resorna, och jag har gjort det på nätet. Men jag kan verkligen inte hitta en enda billig flygresa. Kalaset slutar alltid på runt 2000 tur och retur. Det kan man ju tycka är ganska billigt, men hennes reor kostar ett par hudra per person.

Ett par hundra! Hur gör kvinnan?

(En bidragande orsak till att jag inte hittar något är att jag ger upp efter ca 10 minuters jakt. Men ÄNDÅ.)

2 kommentarer:

Sandra sa...

SRyanair såklart!

Emma sa...

Jag tycker inte att jag hottar så billiga där heller. Men jag tror det kan bero på att jag vill ha resor fredag till söndag. Dåliga dagar.