2010-08-10

En gång till

Jag känner att jag vill hylla något. Men jag antar att hyllandet inte ska vara krystat. Inte ske på beställning. Om jag inte vet precis vad som ska hyllas, så ska jag heller inte hylla något.

Däremot kan jag spendera några minuter på att skriva om att jag skulle vilja hylla något. Kvantitet för kvalitet.

Det är det däringa Kulturkalaset här i Göteborg nu. Förr kallades det Göteborgskalaset. Sedan bytte de namn. Hur det var innan de bytte namn vet jag ej, men i år har de i alla fall skrapat ihop en hel drös intressantheter. Lite för många för någon som jobbar heltid och har ett enormt sömnbehov. Jag satsar på att avklara det i morgon och på onsdag. Missa vad missas vill. Jag har annat i mitt liv än Kulturkalas. Typ jobb (känns som om jag sagt det förr?).

Inga kommentarer: