2010-08-18

En allt mer sällsynt händelse

Jag är inte inspirerad. Så enkelt är det. Den gudomliga inspirationen har lämnat min sida, och ersatts med fett hår, huvudvärk och uppblåst mage. Varför? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Vad har jag gjort som upprörs inspirationsguden?

Den spillra av inspiration jag har kvar lägger jag främst på Twitter. Där får även en oinspirerad människa plats. Någon som jag.

För att jag inte har så mycket för mig bevakar jag nu min pojkvän via gps. Han åker båt. Och jag kan titta på vart båten är. I stockholms skärgård. Han är en turkos prick och hans resrutt ett turkost sträck. Upplösningen är dålig och detaljer finns det inga. Men, som sagt, jag har inte så mycket för mig.

Om 20 minuter ska jag jobba igen. Då har jag 74 arbetstimmar kvar. Inte så mycket. Om man jämför med hur många timmar jag har arbetat hittills. Vilket ju heller inte är så mycket om man jämför med de flesta andra på mitt jobb.

Inga kommentarer: