2010-08-23

Oväntade "att-göra"

En sak kom jag på här om dagen. En sak som gör det här med att sluta jobba lite svårare än planerat; jag måste skriva ett nytt CV. Det är en aktivitet jag bävar inför. Hur skriver man ett CV, egentligen? Jag är vilse!

När jag började jobba sa jag till mig själv att jag skulle uppdatera mitt CV efterhand. Det gick väl ungefär lika bra som det går för mig att inte äta kolhydrater. Åt helvete, alltså. Nu sitter jag här, utan CV och med en ökande vikt.

Jag skulle vilja säga "skärp dig, kvinna", men tvivlar på att detta hjälper. Istället skjuter jag upp allt lite till. Nästa vecka är en bra vecka att börja.

Har ni som läser detta något bra CV-knep?

Tillsvidare, innan jag tar tag i det där med CVt, tänkte jag ägna mig åt det jag för det mesta ägnar mig år; jobb. Jag har nu 51 timmar kvar av arbete. Förvärvsarbete. Sedan ska jag parasitera på staten igen. Detta ser jag fram emot. Kanske inte just parasiterandet, utan mer studerandet.

Det här har jag nog skrivit förut. Men om ni står ut en vecka till, så ska jag försöka bli mer intressant och omväxlande. Hang on there!

Inga kommentarer: