2010-08-02

Nästan i annat land

Nu sitter jag i en lägenhet i Tyringe, utanför Hässleholm, i Skåne. Det Känns lite otippat. Det är inte vilken lägenhet som helst heller, det är min systers lägenhet.

Så kan det vara.

Här i Tyringe är nog inte husen så dyra. Och de flesta verkar prata skånska. De fenomenen är ju ganska naturliga, men ändå för mig främmande. Jag får helt plötsligt lust att köpa ett stort slutet hus, och ägna all min lediga tid på att rusta upp det. Denna lust försvinner dock i takt med att jag skriver det. All min lediga tid på renovering av ett hus i en liten by, nära en liten stad? Skulle inte tro det.

En annan lust jag känner är att äta godis. Detta kan bero på att jag började bilresan hit med äckligt mycket godis. När jag kom ut till bilen så var det ju bara där. Jag hann inte sätta upp mitt försvar mot det. Så nu har de intagit hela mig. De där godisarna. Varför gör de så? Ligger i bakhåll. Attackerar mig med byxorna nere. I morgon ska jag ta tillbaka marken. I morgon ska godisarna få känna att de lever. Jag ska ignorera skiten ur dem!

Inga kommentarer: