2010-05-27

Snabbis, men inte kortis

Jag kan ha blivit lite mer kortrandig här. Sedan Twitter kom in i mitt liv. Och innan telefonen gör det samma. Dock har jag inte mindre att säga. Jag gör det bara i ett annat format. Så kolla gärna där. Länk finner du strax under den stora bilden på mig.

(Om man nu kan följa någon på twitter, utan att ha twitter själv)

(Hur många gånger kan Emma skriva tvitter i samma inlägg, utan att det låter konstgjort eller krystat?)

Min nya vän heter Kaffe. Vi är inte så tighta än. Måste ha lite mjälk och socker mellan oss. Annars kan det skära sig. Men min önskan, och för hoppningsvis, Kaffes också är att vi ska bli bäste vänner en dag.

Kanske inte bästa vänner. Men bra vänner.

Jag tror jag skulle uppskatta chailatte. Vad tror ni om det?

I går, när jag kom hem från mingel med material och skumpa, låg det fyra kuvert på min hallmatta. Det är inte en vanlig syn, vill jag lova. Tre var från Telia och ett var från Molkoms Folkhögskola. Molkoms Folkhögskola ville att jag skulle veta att de hade en journalistutbildning. Tack, Molkoms folkhögskola, nu vet jag det.

En annan upplevelse från gårdagen, om än absolut inte i närheten av trevlig, var när ett fylla bajsade på sätet i spårvagnen. "Excuse me, that man shit in the seat" sa en liten söt dam med spanskt utseende till chauffören. Chauffören tog fram avspärrat-tejpen, och tejpa lite runt sätet. Sedan forsatte vi. Spårvagnen luktade inte hallontårta.

Inga kommentarer: