2010-05-07

Jag står inför helgen inledande andetag (och storm)

Efter att jag i går varit hos en vän och fått skor och mindre ögonbryn, blev jag inspirerad att baka bröd. Det som inspirerade mig var att vännen tyckte att jag var en sådan som bakade bröd hela tiden. Vilket jag ju inte är. Men vill vara. Så när jag kom hem bakade jag bröd. Det tog längre tid än beräknat. Skitade ner lägenheten mer än beräknat. Och gjorde mig trött. Men när jag tog första tuggan av brödet förstod jag att det var värt det. Jag ska baka bröd oftare.

Dessutom ska jag ta bort ett ord ur mitt vokabulär. Eller bara låta bli att använda det. Det tyckte min psykolog. Och det tycker jag med. Jag ska sluta använda ordet 'löjlig' bär jag pratar om mig själv. Nu kanske du tänker att jag inte brukar använda det ordet så ofta, men där har du fel. Jag klandrar dig dock inte för felet, då ordet främst används i min hjärna, sällan utanför.

Snart inehåller Göteborg de flesta av mina favoriter. Bara några saknas. Alltid är det några som saknas.

Inga kommentarer: