2010-05-02

Slutspurt

Jag uppskattar inte att helgerna ska gå så fort hela tiden. Hur ska jag hinna med allt som jag ska hinna med när det inte finns nog med tid att hinna med det på? (Dagen I-landsproblem?)

En av sakerna som gör en bok intressant är, enligt min mening, att den presenterar nya sätt att använda språket. Och gärna helt nya ord. I boken jag läser nu har jag, än så länge, hittat tre helt nya ord. I alla fall två av dem är mycket användbara; xenofobisk - främlingsfientlig, lakonisk - fåordig. Två mycket intressanta ord. Från en mycket intressant bok. Den fortsätter att inspirera.

I fredags använde jag en IPhone. Den var inte min. Men den var trevlig. Och jag tror att jag snart har en egen. Jag ska bara komma över min reklamångest. Och det borde ju vara lätt.

Inga kommentarer: