2010-02-06

Mellan borttappade dagar

Ibland vill jag vränga mig utochin, så jag slipper välja vad som ska berättas och vad som borde stanna osagt. Ibland vill jag vränga mig utochin, för att kunna njuta av min lena hud som andra kan. Ibland vill jag vränga mig utochin, så ansvaret hamnade på marken och ögonen blev blinda. Ibland vill jag vränga mig utochin, för att jag bara kan göra det en gång.

Annars har jag det mesta under kontroll. Jag vet korta stunder vem jag är och varför. Andra stunder kan jag förundras av vad jag inte är.

Jag var på bio och sov nyss. Det är effektivare att sova på natten. I en säng. Jag skämdes lite för att jag satt där och missade den konstnärligt skapade filmen. Det var inte filmens fel att jag sov. Filmen var fin. Jag applåderade tillsammans med de andra när den var slut och bestämde mig för att gå hem och sova. Sedan hittade jag internet. Och min kusin ringde. Det är mycket nu.

Måndag är jag lite rädd för. Men kan andra, så kan jag. Jag vet att jag kan. Jag vet att jag kan. Jag ska bara säga det några gånger till. Jag vet att jag kan. Jag vet att jag kan. Jag vet att jag kan.

En kopp te. Det blir bra.

Inga kommentarer: