2010-02-11

Dagens oväntade vänliga:

När jag stod och väntade på en av mina tre morgonbussar kom det fram en liten tant och sa: Vad du var snygg då! Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, men sa ju tack självklart. Tanten fortsatte att prisa mitt utseende, sa att det var kul med unga kvinnor som var så snygga "alla är ju inte det, vet du". Hon frågade också vad jag jobbade med, hennes gissning var mode. Jag sa tacka, tack, tack. "Det var väldigt vänligt av dig att säga så." "Jag är bara ärlig." Den snälla tanten avslutade med "du har gjort min dag!".

Blir detta en bra dag, tro?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men, vad underbart!
Hon gjorde ju definitivt din dag! Och du hennes... vad härligt livet är ändå! :D

sarapirat sa...

härligt! :D

Emma sa...

Ja, hon gjorde min dag. Igår var en mycket bra dag.
Fantastisk tant!