2010-02-07

Gårdagens otippade tvfilm:

Igår såg jag på en film som gick på tv, svt självklart. Jag blir rätt som det är förvånad av vad svt visar för filmer. Varför hade jag inte hört talas om denna film? Varför har ingen sagt att jag ska se den? Eller visat den för mig?

Filmen hette Coffee and Cigarettes. Är det någon som sett den? Är det någon som hört talas om den? Är jag eller filmen förd bakom ljuset?

Första bra överraskningen var att den var svartvit. Andra överraskningen var att den byggde på konstiga möten och dialoger. Tredje överraskningen smög sig på, när jag insåg att de människor det handlande om spelade sig själva. Och hade namn som Tom Waits, Iggy Pop och Bill Murray på rollistan. Och en JÄVLA massa fler mer eller mindre historiska/kända/stora konstnärer, musiker och skådespelare. Jag kände inte ens igen hälften av namnen. Men i princip alla spelar sig själva.

Borde inte detta vara en film man har hört talas om? Borde inte detta vara en film man har sett?

Inga kommentarer: