2009-07-25

Jag ska bara. Och sedan duscha.

Jag har upptäckt en ny energi. Eller en ny rastlöshet. Antagligen beror den på att jag har semester och att jag sitter i ett hus i skogen och inte måste massa saker. Kanske är det ändå hus i skogen som är min kopp te. Men det ska jag nog inte erkänna.

Jag har bakat bullar. Kanelbullar. Det gick väl inte helt bra. Men det kunde ha gått sämre. Och jag är ändå nöjd. Dessumtom har jag plockat blåbär. Gemytligt. Det må jag säga.

Idag är det bröllop. Jag ska vara prickig och ha hatt. Spännande.

På måndag åker jag tillbaka till Göteborg. Det är nog bra. Annars kanske jag tar mig vatten över huvudet (som om jag inte redan gjort det).

Denna dag började fakiskt med en promenad. I skogen. Och då menar jag en riktig skog. En skog som innehåller massa blåbär. En skog som luktar skog. En skog där man, på ca 30 minuter, möter två personer som glatt säger "hej". En värmländsk skog.

Här om natten drömde jag att jag blev skjuten. Det var inte bara jag som blev skjuten. Det var en kvinna till. Vi blev skjutna för att vi inte hade gjort något. Jag blev skjuten i ögat. Det var otrevligt. Innan jag blev skjuten var drömen mycket trevlig.

Inga kommentarer: