2009-07-30

Ett lugnt och stilla vältrande

Det här gick ju inte så bra. Ett tag trodde jag nog att det inte skulle gå åt helvete. (Kanske är jag en aning naiv ändå?)

Det är bara att öva upp självövertalningen och bli vältränad igen då. Det ska jag nog klara av. Been there, ja, ni vet.

Jag har gjort några bra saker idag också. Jag tvättade i morse. Sedan cyklade jag med Anna. Vi blev blöta. Sedan åt jag mat. All good so far.

Kanske ska jag också nämna att jag mådde ganska dåligt när jag vaknade. Innan jag gick ner med tvätten. Magen var inte på min sida. Sedan såg jag förklaringen. Brödet jag ätit när jag kom hem i natt var visst mögligt. Magen hade all rätt att såga ifrån i morse. (Det kan ju självklart finnas många andra anledningar, men jag väljer gärna den enkla vägen när det finns en sådan)

Efter att jag ätit mat tog datorn min uppmärksamhet en stund. Det gick ju också ganska bra. Tvättade papperskorg och hink under tiden. Inga större missöden. När datorn inte längre kändes relevant behövde jag gå. Så jag gick. I en timme ungefär. Det hjälpte inte.

Nyss satte jag igång en sats med Älgörtssaft. Nu dricker jag vin och önskar att jag var någon annan. Gärna Nina Persson. Eller Johnny Depp's sambo. Men det är jag inte. Så jag får nöja mig med att ta upp den lilla boken det står Maggan's på. Den är ändå min vän. (Tror jag)

Inga kommentarer: