2009-07-17

Det dök upp en liten tanke. Ja, faktiskt, en liten tanke. Den kan få bo här, tänkte jag.

Jag kan tycka att det där med vilken ordning man läser inläggen i en blogg är lite lurigt. Det känns ju naturligt att läsa uppifrån och ner. Så vi läser det mesta. Men då kan det ju hända att man får saker i fel ordning (som min kaka alldeles nyss (eller för den som läser detta först: som min kaka alldeles strax)). Ska man lösa det genom att först scrolla ner lite hastigt, och hoppas att man inte fastnar på några intressanta bilder (vilket oftast inte är några större problem på just denna blogg) och sedan läsa sig uppåt? Ja, antagligen. Inte alls svårt. Egentligen. Bara lite konstigt. Eller dumt, kanske. Men jag har ingen lösning, så jag tänkte att det får väl vara som det är då.

Idag är det fredag och jag har semester. Solen skiner och (nästan) all disk är diskad. I hallen står en påse med alkohol. I morgon ska jag på kalas. Ikväll ska jag kanske sitta i en park, kanske grilla en bit mat. Jag klagar inte. Kan vi säga.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag scrollade ner när jag insåg att du skrivit flera! Besvärligt det där.

Emma sa...

Ja, visst är det besvärligt! Tycker att blogger.com ska göra om, och göra rätt!