2009-07-25

Hela drömen:

Jag och okänd man (antagligen var det någon form av pojkvän, men han hade inget ansikte i drömen) var på någon form av hotel. Det växlade mellen ett lyxhotel högt uppe i alperna och ett sjaskigt värdshus i någon risig skog. Vi gick ut till verandan, då var det värdshuset, för att kolla vad det var för bil som närmade sig. Det var en blandning mellan ett gamlat tåg och en gamal Volks Wagen. Liten utanpå, men helt fantastisk och stor innuti. Jag blev, som jag lätt blir, helt tagen av detta fordon och skulle in och kolla innuti. Där fanns det två stora lurviga katter. Kvinnan som ägde bilder guidade mig runt (det var många rum i foronet). Hennes man gick iväg med den mannen jag hade sällskap med. Allt var väldigt ljust och glittrigt. Helt plötsligt började det låta konstigt utanför. Det började skrikas och ha sig. Och även skjutas endel. Nu blev fordonet mycket mer slitet innuti och jag tog upp en av katterna famnen, inte för att lugna eller skydda, utan mer för att den var så lurvig och mjuk. Sedan utbröt panik. Kvinnan som visade mig runt var borta. Katterna var borta. Männen var borta. Jag befann mig i ett slitet sovrum och tittade ut. Allt var väldigt grått och luften kändes tryckande. När jag vände mig om var kvinnan tillbaka. Hon sa att vi skulle ducka, eftersom de höll på att skjuta utanför. Männen var redan döda. Jag frågade vart katterna var. Hon svarade att de smitit ut. Jag började skrika att vi måste hitta katterna. Men när jag var på väg att gå ut öppnades dörren (som gick direkt ut från sovrumet) av två män i klassiska-tals gangster kläder; hatt och kostym. De tittade på varanadra och konstaterade att de här två kvinnorna inte hade gjort något. Sedan sköt de oss. Mig först. I ögat. Jag tänkte att det måste ha varit för att jag släppt iväg katten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch vad äckligt.du borde drömtyda den..

Emma sa...

Haha. Jag vet inte om jag vågar drömtyda mina drömmar. Det känns säkrare att de är just drömmar.