2009-07-22

En sista utpost

Jag fick lite tid över. Ungefär en timme. Vad ska man göra då? tänkte jag. Diska. Bädda rent. Städa badrummet (mycket ytligt (och nej, jag gjorde visst aldrig det igår)). Kanske till och med skriva ett litet inlägg på min blogg (i min blogg?). Och för en gångs skull gjorde jag allt jag tänkt göra. Lite stolt är jag.

Det är nog inte bara jag som har semester. Någon annan i huset verkar ha det också. Någon som tycker att det aldrig är för sent (tidigt) att sluta festa. När jag gick upp, ruskigt tidigt (jag tänker inte avslöja hur ruskigt tidigt), undrade jag vad det var som lät. Efter en stund kom jag på varför ljudet kändes så bekant; efterfest! Dämpad musik och lugna dämpade röster. De håller fortfarande på.

Snart sätter jag mig på en buss till Kristinehamn. För den som inte uppfattat detta. Jag kommer vara framme i Karlstad strax innan tolv. Där hämtar någon del av min familj upp mig (lite bortskämd får man vara). När jag väl är framme vid det röda huset i skogen kan det hända att jag isolerar mig lite. Mer eller mindre frivilligt.

Men jag är väl snart tillbaka.

Hinner jag byta nagellack?

Inga kommentarer: