2009-03-31

Morgonens gladaste samtal:

-Välkommen till Brämaregårdens vårdcentral.
-Hej, mitt namn är Emma. Jag undrar om jag kan beställa tid till vårdcentralen här.
-Till distriktssköterskorna, men inte doktorn. Vad gäller det?
-Jag skulle vilja ha någon slags remiss till någon slags psykolog. Kan jag få det här?
-Våra psykologer jobbar med de som hör till den här vårdcentralen, och just nu finns det ingen möjlighet att ta emot någon ny.
-Nehe...
-Men ring till läkaren.
-Jaha.
-031-65 18 00.
-65 18 00?
-Ja. Tack så mycket!
-Jaha. Tack.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stryk skulle dom ha dom ohjälpsamma jävlarna. fast hon kanske lät snäll? för naturligtvis var det väl en hon som svarade?

Emma sa...

Lite stryk ska de nog ha, men jag vet inte om jag kan få fler psykologer för det. Men å andra sidan kanske jag kan få läggas in på heltid om jag åker dit och ger dem stryk... Tål att tänkas på!

Självklart var det en kvinna. Hon lät lite avslagen, kanske till och med lite avtrubbad och en smula död i sin ton.

Men jag måste också tillägga att "doktorn" jag senare pratade med (tror ju inte att jag pratade med "doktorn", utan snarare doktorns sekreterare)var väldigt trevlig och hjälpsam. De ska ringa upp nästa vecka, sa hon (efter att ha försäkrat sig om att jag kunde vänta så länge). Mycket trevlig!

Emma sa...

Haha! Kommentaren blev längre än mitt inlägg :)

Anonym sa...

Kommer från en föreläsning som hette "Genus görs i skolan"... Den där sekreteraren, var det också en hon?!

Ja, det var hon ju ser jag nu... Blind blir man på ögonen.

Anonym sa...

"Hon" sekreteraren var säkert inte lika bitter som den första du pratade med!