2009-03-25

I begynnelsen av en förkylning

Jag sitter här och äter våfflor (ja, jag sitter i min Klippan) och funderar på om jag inte är lite kär i Per Sinding-Larsen. Jag känner mig tjock och lite äcklig. Är inte Miss Li lite väl gullig? Klagar jag inte lite väl mycket?

Jag är bara så trött (har jag skrivit det förr?). Men visst är sommaren på väg, men en ljusglimt av ett perfekt liv och ett leende på läpparna (läpparna som inte är spruckna, utan mer sådär lätt röda och fylliga).

Jag funderar också på något spännande superlativ att använda framför 'trött'. (Mina kollegor tyckte att det var lite konstigt att fundera på när den moderna tandkrämen uppfanns)

På tok för många våfflor senare: Varför gör jag det här?

Kanske känner jag mig lite bitter. Är inte det dumt? Meningslöst. Tröttsamt. Ja, tröttsamt, är ett bra ord. Det är nog lite så jag känner. Allt är tröttsamt. Jag är tröttsam.

Intressant? Detta är tyvärr det enda jag kan nu.

Inga kommentarer: