2009-03-11

Jag suckar och längtar till solen igen

Jag har fått en arbetsplats. En riktig arbetsplats. Som är min (typ). Ni anar inte hur skönt det känns (eller så är det precis vad ni anar).

Ett steg på vägen.

Jag gjorde hummus nyss. Hur stavar man det? Det är gott. Och, oj, så enkelt. Tack Matberedaren (eller tack mamma som köpte den (eller tack Bosch som tillverkade den (eller tack Gud för att jag finns)))

Födelsemärken blöder ganska intensivt.

Ett steg på vägen.

Om några minuter börjar Popcirkus. Trevligt. Sedan är det väl sovdags för oss som inte har så mycket energi i depåerna.

Jag är så sugen på att åka bort. Ta tåget bort. (Jo, jag ska ju ta tåget på fredag, men med "bort" menar jag kanske lite längre (och lite ovanligare) än Kristinehamn) Jag tycker om tåg.

Ibland får jag för mig att det redan är för sent. På många plan. På alla plan. Sedan kommer jag ihåg.

Ett steg på vägen.

3 kommentarer:

SaraPirat; sa...

har du fått ett nytt jobb emma? eller bara en fast tjänst där du är? eller vad händer? ^^

Emma sa...

Nej, inte så dramatiskt alls. Har fått nytt skrivbord :P

Anonym sa...

haha eller tack bosch som tillverkade den :P bra boss!