2009-03-28

En lite lättare värld med en liten lättare mulenhet

Jag vaknade i morse (ja, för ca 40 minuter sedan) och undrade. Jag undrade vad jag skulle göra och varför det var så ljust. Varför min väckarklocka inte ringt och varför jag kände mig ganska pigg.

Sedan kom jag på att det var lördag. Och inte vilken lördag som helt. Nej, just den här lördagen. Den första lördagen på en månad (?) utan massa inplanerade aktiviteter som kräver skärpa och energi.

Mina mål idag: äta frukost.

I natt, när jag kom hem, låg det ett litet paket på min hallmatta (och ett brev från något jag först trodde var inkasso, men som visade sig ha med pensionen att göra). Det lilla paketet innehöll en liten kjol. Rutig. Och lite för smal. Men det kanske kan gå. Hur som helst blev jag glad. Det borde ligga små paket på min hallmatta oftare, tycker jag.

Just det, jag har ett mål till; jag tror jag måste duscha. Verkligen!

Inga kommentarer: