2009-02-04

Kaos i kakburken och jag skulle verkligen behöva en hållbar lösning

Som vanligt vänder jag mig hit i ren desperation. (Men jag måste säga att White Stripes hjälper lite också)

Jag har verkligen försökt att packa. Verkligen. (I alla fall de stunderna jag inte åt. Eller tittade på tv. Eller satt framför datorn. Eller duschade.) Hur ska jag kunna veta vad jag ska packa ner. Jag vet ju knappt vad jag ska ha på mig i morgon. (Jo, det vet jag ju faktiskt) Men jag vet inte vad jag ska ha på mig på fredags. Och vad jag kan behöva. Och vad jag kommer glömma. Och vad jag verkligen inte får glömma (jo, hårddisken, laddaren till telefon, usb-sladden till telefon och underkläder).

Lite irriterad blev jag också när jag kom till mitt förråd och någon av mina härliga grannar (som aldrig besvarar varken mina "hej" eller mina lappar i trappuppgången) hade ställt en träningscykel, en tv, två kuddar, och en fotöljsdyna framför mitt förråd. Kul! Jag var sugen på att skriva en lapp, men det skulle ju innebära att jag måste gå ner till förrådet en gång till, och det orkar jag inte.

Och så har mitt ansikte bestämt sig för att det är väldigt roligt med finnar. Oj, vad kul mitt ansikte har.

Men jag är egentligen glad. Bara lite less. Men glad. Och snart ska jag gå och lägga mig. Då blir det torsdag och sedan är det fredag. I'll make it!

Inga kommentarer: