2009-02-04

Jag hade en bra rubrik, men den har jag visst glömt bort helt

Jag har beställt klippning. Skönt. Mycket skönt. Kanske lite vemodigt också. Man vet aldrig.

En annan sak man aldrig vet är hur man ska kunna hålla energin uppe till ca. halv tio ikväll och sedan bli väldigt trött och avslappnad. Det där med att somna så fort huvudet hamnade på kudden har visst ändrats en smula.

Men snart ska jag på äventyr, och det gör mig glad.

Och ännu mer snart ska jag på modevisning, det gör mig också glad.

Snartast ska jag börja jobba igen, efter lunch-uppehållet, det gör mig kanske mindre glad. Men som min mor har lärt mig så måste man gå igenom vissa saker som kanske är mindre roliga för att få uppleva det roliga ("om du inte åker från farmor så kan du ju aldrig åka dit igen").

Är det dumt att gå till frisören under en liten identiteskris? Eller är det då man ska gå dit? Bara undrar, rent allmänt. Det är ju inte så att jag har en liten identiteskris. Nej. Verkligen inte. Jag är en stabil och trygg människa. Utan demoner och spöken. Och så vidare.

När den stabila och trygga människan kommer hem ska hon vara pigg och glad och packa. Och diska. Kanske laga en bit mat. Planera sin framtid. (Det låter så fint och känns som om jag verkligen kan klara av det. Men, just in case: let's make a list!)

Nej, det här var ju meningslöst. Foten mår bättre.

3 kommentarer:

Mary Potter sa...

Heja foten, heja äventyr!

Anonym sa...

Snartast måste väl klassas som ett nyord? Jag gillar det.
Tycker definitivt att du skall gå till frisören trots kris, det kan ju bli hur annorlund (och snyggt!) som helst...
Ordverifiering: coran, det måste betyda att du skall TRO på mitt ord

Anonym sa...

...a som i annorlunda
Bara en parentes