2010-01-03

Utomhus: snö. Inomhjärns: bomull.

Under en tid har jag funderat på vart foton på mig, på the allmighty Facebook has gone. Tidigare hade jag strax över tvåhundra bilder på mig själv. När jag sedan, efter några månader, och efter att det taggats bilder lite hejvilt, var nyfiken och kollade, hade jag mindre än tvåhundra bilder. Hur gick detta till undrade jag. Självklart förstod jag, ganska snart, att ingen hade ätit upp dem, utan att någon har tagit bort bilder. Men nu är min fråga, som allt detta orerande skulle leda fram till, följande: om någon tar bort mig som vän försvinner då min tagg på dennes bilder?

Viktiga frågeställningar såhär dags. Men så kan det gå när man är insnöad i ett rött hus mitt i skogen (med reservation för överdrift).

Kanske är det nu jag kommer ta fram min lilla hårddisk, kidnappa min systers lilla dator och lägga upp den senaste tidens festligheter (och katter) på bilddagboken. Eftersom jag inte har så mycket annat för mig. Och det är ganska trevligt, ändå.

Men precis när jag skrivit det tappade jag helt lusten. En stor suck undanslapp mina läppar och jag började istället fundera på vad jag ska ha för rubrik på detta, mer eller mindre, innehållslösa inlägg. Dessutom är jag mycket sugen på ett glas vatten. (Nackdel med hus; det är ju flera steg till närmaste vattenkran)

Inga kommentarer: