2010-01-19

Ännu ett förhalande

Just nu sitter jag i min soffa och tittar på konståkning. I samband med det funderar jag på varför jag inte är intresserad av sport. Och varför jag håller andan i alla kast. Och självklart har jag en teori. Kanske kan det vara för att jag själv är så rädd att misslyckas, så jag vill inte se andra göra det. För varje misslyckande ökar ju sannolikheten att även jag ska misslyckas. Det kanske inte är en korrekt logik, men det är min logik.

Dagen bra nyhet är i alla fall att biljetterna till Tip the Velvet är släppta. Det gör att jag för en stund kan tänka på det. Och allt jag för en stund kan tänka på är bra.

Snart ska jag kolla på en thriller. Jag tänkte att det kan vara kul med lite omväxling i mina drömmar. Nu börjar det bli lite väl mycket av folk jag känner i verkligheten. Borde väl ha slut på dröm-uppslag inom kort. Vad blir det då?

Tillbaka till konståkningen; kan det vara en sport som intresserar mig? (Antagligen inte, eftersom jag ställer den frågan)

Inga kommentarer: