2010-01-15

Och jag hickar, jag hickar, jag hickar.

Dagen började som ett as. När jag tillslut fick fart i den, gick jag hem till Anna och åt semlor. Nu är jag på gott humör. Kan det kanske var lite socker och skön musik som gjort detta? Eller runthoppandet med korsetten nyss? Eller är det den lilla rosa drinken jag gjort mig? Sådant vet man aldrig. Och sådant ska jag inte fundera på.

Jag skulle vilja fundera på något annat. Helst något annat än mig och mina demoner. Men allt annat smiter från mina händer. Jag kan inte hålla fast något annat än orden som inte ryms i ett gemensamt rum. Och då borde jag hålla mig ifrån just detta gemensamma rum. Återgå till filten och mitt privata rum. Till mina pärmar med bläcktext.

Men hur troligt verkar det?

En dröm i mig säger att jag ska vara framför kameran. En annan dröm säger att jag ska vara bakom kameran. (Ett liv i mig säger att jag är basal och trist. Ett annat liv i mig säger att jag är mer än jag borde.)

Snart är det nog dags att ta mitt sinnessjuka huvud och drömma om allt jag inte kan komma på i vaket tillstånd.

Inga kommentarer: