2009-05-14

Provocerade Emma presenterar:

Nu har jag blivit provocerad igen. Även denna gång av Hallå P3. Vanligtvis brukar jag bli provocerad av programmets upplägg och de inaktuella och uttjatade ämnena. Denna gång blev jag faktiskt provocerad av det någon inringare sa. Det handlade om aborter - är det rätt att vi har fri abort i Sverige? En (idiot?) ringde in och tyckte att det aborterades hejvilt, vilket inte är bra. Därför borde det införas motbok. Jag undrade vad motbok var, så jag googlade (här skulle jag önska en liten reklampeng) och fann (på Wikipedia (reklampeng?)) att det var de böcker man reglerade alkoholköp med under första hälften av 1900-talet. Det stämplades och kontrollerades. Och då. Ja, då blev Emma provocerad. Vad trodde denna idiot? Att det görs lika många aborter som det köptes flaskor sprit 1916? Att kvinnor går och gör abort flera gånger om året? Att abortera är ett nöje? Idiot! Jag vet inte om han ville ha personliga motböcker "Ojoj, nej, du får inte göra fler aborter i år. Kom tillbaka nästa år!" eller om han ville ha en för hela Sverige "Nej, tyvärr, abortkvoten i Sverige är redan full. Det blev många under sommaren, så nu i höst är det stopp!". Hur som helst: IDIOT!

1 kommentar:

SaraPirat; sa...

haha! jag hörde också det där. Helt jävla sjukt att ens komma på tanken!