2009-05-13

Oj, vad tiden går fort (när man har...)

Jag har nog aldrig varit så trött som jag var i morse (Emma Trött Lennström). Men det var inte riktigt det där vanliga trött. Det var en mer normalt, jag vill bara sova några timmar till-trötthet. Det var tufft, men jag kom upp. Även denna morgon. (Det här börjar bli tjatigt, jag vet, men jag måste påminna mig själv om att jag faktiskt kan, att jag har klarat det, då blir det lättare att tro att det går i morgon också.)

Jag och Symbo gjorde budget igår. Inte gemensam, faktiskt. Utan vi gjorde en Jenny-budget (you can do this, honey!). Jag blev lite sugen på att också vara sådär duktig. Ska bara shoppa upp alla pengar först... (Förlåt Miljön, men jag vill så gärna. I'll make it up to you!)

Varför skulle jag vara dömd till detta? Varför i hela fridens namn har jag fått för mig att jag är dömd till detta och inte kan ta mig härifrån? Det finns så mycket precis innanför som vill komma ut. Så mycket som är större än vad som får plats här. Kan jag inte bara ta och plocka fram det då? Nej.

Hur lyder dagens plan? (ja, jag får ägna mig åt planerande när jag inväntar lördagens shoppande) Laga mat står nog först. Och det förutsätter att jag handlar mat. Vore ju bra om jag kunde få iväg cykeln på lagning. Och där stoppar vi. Inget vatten över huvudet. Jag duschade ju liksom i morse. Och lyckades ganska bra med frisyren (trots att mitt otäcka underhår syns). Vill ju inte förstöra det. Med vatten över huvudet.

Just det: Erikshjälpen! Dit ska jag ju idag. Vad kul!

Inga kommentarer: