2010-03-26

Bortförklaring och Emma och sjukvården del sjuttiofjorton (The End (hopefully))

Det finns så ofantaligt mycket jag hade velat skriva här. Men jag har inte riktigt haft tid. Och nu är det inte riktigt aktuellt längre (och jag har fortfarande inte riktigt tid). Det är ju lite tråkigt.

Men jag har inte för avsikt att sluta med detta. Absolut inte. Det är bara en lite downperiod för min blogg. Häng kvar, så ska det nog komma en upperiod inom ganska kort.

En sak jag inte kan låta bli att nämna, trots att jag egentligen borde ha annat för mig, avslutningen på mitt gynekologäventyr (del 1, del 2, del 3).

I går fick jag äntligen besöka gynekologen. Jag vill ju inte säga att det är kul att besöka gynekolog, men så nära kul som det var, kan det knappt bli inom sjukvården. När jag väl fick en ny tid, fick jag en tid hod en manlig gynekolog. Detta tänkte jag mycket nogrannt igenom. Vad jag har förstått så undviker många kvinnor just manliga gynekologer. Kanske vill de inte ha en främmande karl grävandes mellan benen (men en kvinna är okej?), men man skulle kunna säga att jag varit i den situationen förr. Och är ganska van. Så jag såg ingen anledning att byta till en kvinna. Och ni anar inte vad glad jag är att jag inte bytte! Vilken rolig gynekolog! Inte bara proffesionell och nogrann, utan även ganska skojfrisk. Han bjöd på anekdot innehållande manliga string. Han jämförde letandet efter rätt åkomma i mitt underliv med CSI. Alltså: gynekologäventyret slutade tillslut ganska bra (om nu pillret jag fick fungerar...).

Inga kommentarer: