2010-03-01

Hemmamorgon

Igår bestämde jag mig för att inte följa strömmen. Med en viss hjälp från en vän som tror på mig. Det här ska nog gå bra, ska ni se.

Den strömmen jag inte följer idag, är den som jobbar på morgonen. Annars är jag nog ganska följsam. Idag, alltså.

Jag tror jag måste titta på nyheterna oftare. Jordbävning i Chile? För två dygn sedan? Dåligt, Emma. Dåligt!

Får man ta ett morgonbad? Istället för en morgondusch. Klockan är ju ändå nio, och jag börjar två. Det vore ju ganska mysigt.

Å andra sidan. Jag skurade ju mitt badkar i fredags. Känns ju väldigt onödigt att skita ner det redan nu. Dusch är bra. Så kan jag använda min tid till bättre saker (läs: internet).

Kanske har blindtarmen en funktion, i alla fall. Jag har ju ingen kvar, och min mage är inte vad den borde vara. Kanske saknar den sin blindtarm, ger mig skulden för separerandet och hämnas. Jag har i så fall en mycket långsint mage.

Bara så ni vet; bråka inte med min mage, den glömmer aldrig!

Inga kommentarer: