2010-03-16

Emma och sjukvården del sjuttiotolv

Äventyret att få tag i en gynekolog fortsätter.

Förra veckan försökte jag återigen ringa nummret som skulle gå till Brämaregårdens gyn. Och hamnde på majornas. Inte var det telefontid, heller. Så jag talade in ett meddelande. Senare under dagen hade jag ett meddelande på mitt telefonsvar. Tydligen har jag ringt rätt nummer, men det har blivit fel någon annanstans. Och telefontiden är tisdag och onsdag 8-9.30.

Idag är det onsdag och klockan åtta ringde jag. "Vi kan inte ta emot fler samtal just nu" Jag ringde igen. "Vi kan inte ta emot fler samtal just nu" "Vi kan inte ta emot fler samtal just nu" "Välkommen till Majornas gynekologiska mottagning" What? Jag ringde igen, kanske slog jag ändå fel på en siffra. "Välkommen till Majornas gynekologiska mottagning". Jaha. Jag får väl skita i "min" gynmottagning och besöka Majornas, så jag knappade in mitt nummer.

Och blev uppringd!

Och fick en tid!

Woho, jag ska få gå till en gynekolog! Äntligen!

2 kommentarer:

Ylva sa...

Manlig?

Emma sa...

Ja, det hoppas jag verkligen!