2010-07-30

En kort klagosång

Jaha, hur går det här då?

Det spöregnar ute, jag tvättar (i min fristående tvättstuga), H&M har slutat sälja Klippotekets hårspray och har just nu slut på deras eyeliner, det är bara några dagar efter löning och mina pengar är nästan slut, mitt munsår vägrar att läka, jag har blivit förkyld och mitt kök luktar lite gammal grädde.

Livet är hårt ibland.

Det här med hårsparyet måste jag faktiskt återgå till. Det tog faktiskt ganska hårt när expiditen sa att det utgått. Jag ville säga "så kan ni ju inte göra", men sa istället "okej". För er som inte är bekanta med min frisyr kan jag delge att jag använde väldigt mycket hårspray. Och inte vilket hårspray som helst, utan Klippotekets. Det är billigt, håller fast frisyrerna bättre än något annat och är lätt att tvätta ur håret. Dessutom finns det alltid där, i hyllorna på H&M. Men tydligen är det slut med det. Jag köpte nu ett spray med något löjligt namn och ett betydligt mindre förmånligt pris.

Livet är hårt ibland.

Inga kommentarer: