2010-09-20

Inte välskrivet

Här om dagen gjorde jag ett försök att skriva ett långt och välskrivet inlägg. Det gick inte så bra, då spårvagnen kom till min hållplats lite tidigare än jag räknat med (dock antagligen precis samma tid som alltid). Inlägget rann helt enkelt ut i sanden. Som varje gång jag ska skriva något långt och välskrivet. Det borde jag lära mig av.

Inget mer välskrivet från min sida.

(Nu var det endera ett litet jordskalv eller någon granne som flyttade sitt 100 kilo tunga kassaskåp)

(För er som är intresserade, så skulle det välskrivna inlägget handla som skillnaderna på byggnaderna Humanisten och Chalmers)

En annan ursäkt till varför jag skriver här så sporadiskt och oregelbundet är att jag har svårt att slita mig från min litteratur. Och när jag väl ska skriva känns det väldigt futtigt att skriva något som inte är välskrivet.

Man kan ju tycka att när jag väl skriver, som jag gör nu, så borde jag ju skriva något intressant (inte samma sak som välskrivet). Det verkar dock dåligt med det också. Ni stackare som följer denna blogg får inte mycket till livs.

För övrigt så ska jag se mitt första avsnitt av 'Mad Men' i morgon. Som en del av "undervisningen" (undervisning står här inom citationstecken för att jag inte tycker om ordet "undervisning" på något som mer är "se saker på nya sätt och komma fram till nya lösningar"-visning, eller så). Denna serie har jag blivit rekommenderad av många, och sett fram emot att någon gång se. Första gången blir alltså i morgon. Sedan ska vi diskutera debatten uppkommit i samband med att den nya sortens HBO-serie jämförts med litteratur. Vi fick en länklista med blogginlägg, webbartiklar och kommentarer att läsa på. Lite trött blev jag, men ser ändå fram emot vad en diskussion kan leda till.

Inga kommentarer: