2010-09-13

Telefonkioskmakaren tillhanda

Ärade telefonkioskmakare!

De senaste åren har antalet telefonkiosker minskar avsevärt. Och jag misstänker att denna minskning kommer fortsätta, då mobiltelefonen är ett allt vanligare inslag i vårt samhälle. Minskandet av telefonkoiskanvändandet ser jag som en förlust. Det finns något välkomnande och betryggande i telefonkioskerna, och jag skulle, med sorg i hjärtat se dem försvinna helt.

Därför har jag här med ett moderniseringsförslag till er.

Som jag tidigare nämnde är det mobiltelefonen som erövrar telefonkioskens plats i samhället och det är just mobiltelefonen som ska hjälpa telefonkiosken att komma på fötter igen. Mitt förslag följer:

Mobiltelefonens svaghet är batteritiden. Särskilt på de modernaste av telefoner. Detta kan teflefonkioskerna använda sig av genom att erbjuda mobiltelefonladdning. Med samma typ av betalsätt som ni använder idag, skulle ni kunna tillhanda ha olika typer av laddare och el till dem.

Jag hoppas att mitt förslag kan komma till användning i sinom tid.

Med vänliga hälsningar

Emma Lennström

Inga kommentarer: